STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate

STUDIU. În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate
În plină pandemie de COVID-19, majoritatea românilor au cumpărat doar produse care să le acopere nevoile de bază, care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate / Sursă foto: Pixabay / caracter ilustrativ
Publicat: 29/06/2020, 19:42
Actualizat: 29/06/2020, 19:51

De la decretarea stării de urgență, în contextul pandemiei de COVID-19, aproximativ 85% dintre români au achiziționat doar produse care să le acopere nevoile de bază care țin de supraviețuire, siguranță și sănătate.

În contextul priorităților emoționale, cei de la Aegon România care, de altfel, au și realizat studiul, au observat că majoritatea respondenților, 84%, a fost împărțită în mod egal între cei cu o mentalitate orientată spre depășirea greutăților și cei care au rămas în expectativă.

De altfel, rezultatele cercetării relevă că aproximativ 42% dintre respondenți s-au concentrat în această perioadă pe valori precum grija, stabilitatea și învățarea, iar alți 42% au adoptat o mentalitate bazată pe depășirea obstacolelor, explorare și divertisment, pentru a reuși să se detensioneze.

Principalele obiective ale cercetării au inclus determinarea modului în care românii s-au adaptat situației actuale, schimbările care au survenit în comportamentul lor de consum, percepția pe care respondenții o au cu privire la viitor, precum și identificarea nivelului de interes pentru asigurările de viață.

Necesitatea unei asigurări de viață în contextul pandemiei de COVID-19

Potrivit rezultatelor aceluiași studiu, declanșarea pandemiei de COVID-19 în România și îngrijorarea legată de starea de sănătate și de stabilitatea locurilor de muncă i-au determinat pe 55% dintre cei intervievați să ia în calcul încheierea unei asigurări de viață.

Din totalul participanților la studiu, ideea de a avea o asigurare de viață a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari și cu copii de până în 14 ani.

Astfel, 62% dintre respondenții care provin din această categorie consideră necesară încheierea unei asigurări de viață. Această percepție este împărtășită și de 63% dintre adulții de vârstă mijlocie, necăsătoriți și fără copii.

Studiul a evidențiat o deschidere semnificativă către cumpărarea de asigurări online și după ridicarea restricțiilor. De altfel, 43% dintre respondenți menționează că ar prefera să achiziționeze o asigurare de viață online. Femeile s-au arătat interesate de achiziționarea asigurărilor online
într-un procent de 48%. Totodată, 4 din 10 respondenți ar prefera în continuare să meargă la sediile băncilor sau brokerilor, în special bărbați (45%).

„(…) Momentan, românii se limitează la achiziții care vizează produse de strictă necesitate. Mă bucură, totuși, să văd că oamenii încearcă să rămână optimiști și că tot mai mulți încep să înțeleagă că suntem fragili, că viața așa cum o știam ni se poate schimba într-o secundă și că este important să ne pregătim cât de bine putem pentru neprevăzut”, a precizat Sînziana Maioreanu, CEO al sursei citate.

Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumătate dintre români

Criza generată de COVID-19 a dus la apariția unei noi nevoi, potrivit realizatorilor studiului. Vorbim în acest caz de acoperirea riscului de îmbolnăvire cu noul coronavirus. Concret, aproximativ 45% dintre respondenți consideră că este necesar ca o asigurare de viață să acopere și această eventualitate și au declarat că vor urmări existența acestui beneficiu pentru o perioadă de timp mai lungă, nu doar pentru următoarele luni.

Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
FOTO. Imagini incendiare în costum de baie cu una dintre cele mai frumoase femei din...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Cât scot lunar din buzunare chiriașii din cartierul Primăverii sau Kiseleff, pentru un apartament. Capitala...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Vine decizie la mașinile pe benzina și motorină. Vor fi suprataxate
Stațiunea de vie pentru pensionari. Este locul ideal din România
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
De ce pisicile zgârie mobila din casă?